5 veckor

liten uppdatering om läget kanske, för er som undrar.

nu har jag varit här i ungefär 5 veckor (tiden går såååå fort!), flög hit den 11 januari, vilket är exakt samma datum som när jag flyttade hit första gången för 2 år sen.. galet.

jobbar förtillfället som bartender/receptionist i närheten av st james's park / buckingham palace, (europas längsta bar fyi) trivs helt ok än så länge. sköna människor och helt okej arbetstider :) har iofs bara jobbat knappt en vecka so far..

så vad har hänt sen jag faktiskt kom hit?
vi har flyttat till våran lägenhet, den är helt okej. den ligger i närheten av stratford - os-staden så priserna här kommer stiga som fasen snart, och det kommer bli mer folk runt omkring. alltså en helt okej lägenhet i detta läget förtillfället, även om det är 100 gånger dyrare än hemma. och kallt inomhus ;p saknar dock att bo i hammersmith-området, trivs bättre där. tur att westfields är nära här, annars finns inte så mycket intressant ;)

när jag kom hit i början så hittade jag desperate housewives säsong 2&3 i huset jag bodde i ca 1½ vecka. så blev att titta genom dem säsongerna och igår fick jag en fin överraskning med alla säsonger, så nu har jag att göra om det skulle finnas tid över ;D wiii. glad tjej.

väntar på ett paket från sverige och är så besviken att det inte har kommit än, tagit 10 dagar nu(!). förra gången tog det knappt en vecka, så antar att paketet kanske är borttappat? det suger ju lite..

ahh, nu har jag nyligen kommit hem från jobbet iaf. måste hitta nya skor att arbeta i, jag klarar inte mer annars. så sjukt ont! att jag aldrig lär mig ;p

jobbar tors&fre och på lördag har vi "utbildning" på jobbet och på lördag personalfest! man tackar.
annars händer inte allt för mycket förtillfället, ska på min national insurance number-intervju imorgon, så får hoppas jag har tillräckligt med proof of identity och papper för att det ska funka. hinner inte få numret innan denna månadens löning så får betala extra mycket skatt men what to do.  annars försöker jag bara spara på de pengar jag har, blir inte mycket lön denna månaden antar jag och hyran osv ska ju betalas snart.. men jag har ju mina desperata hemmafruar så jag överlever ;)

är rätt så trött nu så nu blir det sängen! får fortsätta en annan vacker dag.

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0