lördag

intervjun i torsdags gick bra. nån snubbe som försökte rycka åt sig nån tjejs väska precis när jag skulle på tuben men hon gav honom en fet utskällning. sen åkte jag till aldgate east, typ där brick lane ligger, och gick till jobcentre. gillar inte det området när jag är där själv, speciellt inte gatan där intervjun var. så öde och dodgy.
har ju funderat länge på hur mycket papper och så man behöver för intervjun. jag tog med allt jag kunde. det han tyckte behövdes var mitt namn & adress på ett officiellt dokument (så jag hade mitt bank'statement', annars kan man ju ta elräkningen, hyra etc) samt ett brev från min arbetsgivare som intygade att jag jobbade för dem. samt pass och id/körkort. och det gick fin fint. hoppas jag får numret inom utsatt tid (2-4 veckor). numret behöver man för att betala "normal" skatt, så första lönen kommer jag få betala mer i skatt. ca 50% tror jag man betalar utan numret.

idag hade vi lite möte på jobbet. smakade cocktails samt barmenyn och lite mer allmän info. helt okej. :)
imorgon väntar ju 'personalfest'. middag&drinkar alltså. trevligtttttt!

om ett tag ska vi iväg till stratford och käka middag på jamie's italian (jamie oliver alltså) har provat samma restaurang i white city , som är våran favorit, och vid leicester square (som inte riktigt levde upp till förväntningarna smakmässigt) innan, så får se om den här är bättre eller inte ;) går ni till någon av hans italian's så beställ in olives on ice! SÅ JÄVLA GODA, det är egentligen mest därför vi vill dit haha.

annars då?

snön har smält, hade ju en liten 'snöstorm' här för nåra helger sedan. nu ligger temperaturen på nånstans mellan 8-10 grader skulle jag tippa på..?

klickade hem en bostonshaker och lite annat i torsdags eftermiddag och fick det levererat hem mindre än 24 timmar senare, bra jobbat. paketet från sverige kom häromdagen också, äntligen fick jag mig en osthyvel :D
tänkte jag skulle använda drinkgrejerna nästa lördag när vi ska ha lite 'inflyttningsdrinar' här, men vet inte än om jag måste jobba. annars får det användas någon annan gång, alltid bra att träna ;)

ska bli spännande att se hur mycket jag får i lön nu, tror det blir i början av mars. dels för att jag inte jobbat hela månaden och att jag betalar så mycket i skatt. jag vill ju shoppa nångååååång! inte shoppat något sen jag kom hit (förutom jobbkläder, lite trist att lägga sina pengar på jobbkläder men det måste ju göras...). vill handla vår&sommarkläder och drömma om att man kan gå med bara (bruna) ben och slippa jackan..

xx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0