pancakeday

idag är det pancakeday här i landet, medans det där hemma är fettisdagen (semlorrrrr.. får ta igen den en annan gång).

vi var alltså på jamie's italian i stratford i lördags. mycket trevligt :)
som vanligt brukar det bli att man väntar ca 30 min innan ett bord är ledigt, och det brukar då börja med att man väntar med en drink i handen. när vi väl fått vårt bord beställde vi MASSA mat. ett måste när man går dit är olives on ice, än en gång var de sjukt godaaa! skulle vilja äta det varje dag, dessvärre är de tydligen väldigt svåra att få tag på. de kallas "mammoth"olives?.. vill ha!
inte bara det åt vi till förrätt utan vi provade även deras "italienska nachos" samt deras "charcuterie board" (olika 'cured meats' alltså t.ex. parmaskinka, salami, mortadella etc).
till varmrätt beställde vi in en liten portion med svamp-ravioli till mig, fisk och skaldjur till c och så provade vi även "polenta chips" (som pommes frites men gjort på polenta istället) samt en liten sallad. min pasta vart inget speciellt men c's fisk/skaldjur var riktigt bra.
mätta och glada bestämde vi oss för att ändå beställa in dessert (vi älskar mat och att prova olika saker, vilket alltid resulterar i att vi i princip delar på all mat så man inte missar något ;). vi kunde inte bestämma oss så det blev 2 stycken. en helt underbar chokladfondant (nästan lika bra som när jag gör egen ;)) samt en varm chokladbrownie med smak av amaretto och hallon. (märks det att jag älskar choklad?). muuuums.

fick sån ångest när jag vaknade på söndagen att jag var tvungen att ge mig ut på en liten springrunda/promenad i solen. på söndags kvällen var det ju dags för 'staffparty'.

vi möttes på piccolino som ligger i princip mellan piccadilly och oxford circus. detta ligger lite avsides, i en mysig "bakgård", som inte man upptäcker om man inte vart vart man ska gå, mysigt med en del olika restauranger/caféer runtomkring!
vi blev bjudna på drinkar och vin samt 3rättersmeny och trevligt sällskap! sedan gick vi vidare till en bar för lite mer dricka och sedan gick vi vidare till en pub/klubb. vissa gick det bra för, andra lite sämre haha. strax efter 2 började jag dra mig hemåt, aldrig tagit nattbussen från trafalgar square hit förut så var lite meckigt att hitta vart bussen var. kom i säng nångång innan 4. skulle vara på jobbet 10. kan ju säga att vissa kom ganska sent och det vart en del trötta på jobbet haha. skönt när man kom hem och slocknade gott i sängen!

så idag bjöds gästerna på pannkakor eftersom det var pancake day. och även en del i personalen fick några.
kvällen var ganska 'busy' så jag fick springa mellan reception och bar/servera, men jag klagar inte.

vi har även något som heter mystery diners på jobbet, vilket är ungefär som myster shoppers.. alltså gäster som kommer och äter/dricker hos oss, vi vet inte vilka de är, när de kommer eller något, och de ska recensera hur de har det/hur vi beter oss under kvällen, eller snarare redan från då de gör sin bordsbokning, så betygsätter dom oss i princip allt!  spännande och bra då man kan försöka reda ut vad de ev. tyckt vart dåligt under kvällen samt veta vad som är bra.. hade gärna jobbat med det - äta mat, betygsätta och få pengar för det! ja tack.

xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0