tiden går fort!

tiden går verkligen sjukt fort!

torsdag och fredag förra veckan var jag hemma från jobbet och låg hemma i sängen och var sjuk. lagom kul.
vart helt underbart väder på torsdagen men inget jag märkte av mer än att jag kunde se det från fönstret och att alla pratade om det haha. som tur var fick jag ta del av det på söndagen iallfall då vi satt ute på vår härliga 'balkong' och åt frukost och försökte fånga solen så mycket som möjligt, härligt!

på lördag hade vi folk här för lite 'inflyttningsdrinkar'. blev spel och massa prat, trevligt. mådde dock inte helt på topp och mår fortfarande lite sisådär. så denna veckan har jag bara jobbat hittills, 11.30-23.30 så har inte hunnit göra så mycket mer. idag är jag ledig eftersom jag jobbar på lördag, skönt att bara slappa lite idag. blir trött av att vara sjuk och jobba. och idag ska jag äta hemlagad mat för första gången på ett tag, ska göra thai-mat (gaeng ped), sjukt gott! får hoppas det blir lika bra som när jag gör det i sverige haha. väldigt enkelt att göra iallafall;

man behöver kokosmjölk, röd currypaste, fisksås, bambuskott, kyckling, lime och ris i princip.
bara koka upp mjölken och pasten, sjud några minuter, tillsätt strimlad kyckling och sjud tills kycklingen är tillagad, tillsätt lite fisksås, limesaft/limeblad, bambuskott (och/eller andra grönsaker om man vill t.ex. haricot vertes, vattenkastanj, färsk chili eller vad man känner för/har hemma).. och that's about it really. servera med nykokt jasminris and you have a great tasting dish!

något jag verkligen vill är att skaffa gymkort, det är så jäkla dyrt här bara, och jag kan inte bestämma mig för vart det är bäst.. jobbar ju ibland split-shift på jobbet vilket innebär att man har 2 timmar rast ibland, då hade det ju varit perfekt att fördriva tiden med att gå till gymmet i närheten. dock så är det ju billigare att binda upp sig för 12 månader, men eftersom jag inte vet säkert hur länge jag blir här så vill jag inte göra det.. det går att binda upp sig till t.ex. 4 månader men det blir ÄNNU dyrare per månad att göra det så jag har inte råd med det.
det ska finnas ett gym en ca 20 minuters promenad här hemifrån, vet inte om det är ett bra gym eller om det är svårt att ta sig dit, men det verkar vara billigare, dock kan jag ju inte gå till det gymmet om jag har rast.. dilemma. får ta mig dit någon dag och kolla.

vi får ju lön nu på fredag men eftersom jag inte fick mitt NI-nummer i tid (fick det hemskickat i fredags så det tog bara en knapp vecka att få hem det på posten, :D) eller snarare, jobbet behövde få det tidigare, så jag får betala emergency tax första månaden vilket betyder att jag kommer betala ca 50% skatt.. och eftersom jag inte har jobbat hela månaden så kommer det inte bli så mycket pengar, förhoppningsvis räcker det till hyran/räkningar haha. vi får se på fredag vad 'lönen' blir helt enkelt, spännande!

vet att det inte har kommit upp några bilder än men har inte lagt in några bilder till datorn ännu, men den som väntar på något gott...

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0